بهترین “سخن‌ها” در کانال تلگرام

هر روز یک آیه، یک حدیث ، و یک سخن در کانال سخن‌ها:

آیه‌ها:

سعی می‌شود آیه‌هایی انتخاب شود که که بقول علامه طباطبایی از “امهات قرآن‌اند” و آشنایی و حفظ آن‌ها ضروریست.

حدیث :

احادیث ائمه‌ی اطهار، مایه‌ی افتخار ما شیعیان است. انگیزه‌ی اصلی برای ورود به شبکه‌های تلگرام، کم بودن کانال فعال برای انتشار احادیث نورانی و راه‌گشا بوده است…

ان‌شاالله احادیث انتخاب شده مرتبط با آیه‌ی انتخاب شده و کلید حل مسائل روز هستند.

…و یک سخن:

ان‌شاالله این سخن، منتخبی از بهترین مطالب فضای مجازی، نقد تفکرهای رایج شده، نکته‌ای از اساتید و یا معرفی مطلبی از سایت سخن‌هاست.

همچنین برخی از فایل‌هایی که در سایت قابل اتنشار نیستند، در تلگرام گذاشته می‌شوند. (مثلا سخن‌های اساتیدی که مایلند ناشناخته بمانند.)

راهنمای پیوستن به کانال:
بهترین "سخن‌ها" در کانال تلگرام
بهترین “سخن‌ها” در کانال تلگرام

۱) کاربران اندروئید کافیست بر روی تصویر مقابل کلیک کنید:

۱) نام سخن‌ها (@sokhanha_ir) برای این کانال انتخاب شده است. اگر از نسخه ی تحت وب و رایانه شخص استفاده می نمایید کافی است با کلیک بر روی آدرس:

https://telegram.me/sokhanha_ir به سخن‌ها بپیوندید.

۲) برای کاربرانی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند نیز کافی است sokhanha_ir@ را در لیست مخاطبان خود چستچو کنند و سپس بعد از یافتن کانال بر روی join کلیک کنند.

 

دریافت برنامه‌ی تلگرام:
آمار این صفحه: بازدید امروز:۳ بازدید کل: ۱,۹۷۳

یک فکر در “بهترین “سخن‌ها” در کانال تلگرام”

  1. سلام وقت شما بخیر ضمن تشکر از پاسخ های دقیقی کگه میدهید سوالاتی خدمتتان داشتم. ۱- شما در مورد علت برتری رسول خدا ص بر امام علی ع اشاره به جایگاه وجودی ایشان فرموده اید. بر اساس تشکیک وجود و دو مراتب بودن آن, عرفا قایل به تشکیک دئر مظاهرند نه در وجود, یعنی مظاهر در مظهریت و وجود نمایی اشان دارای مرتبه های طولی هستند. سوال من این است بر این اساس چرا ممکن نیست خداوند به اقتضای مثلا اسم الله اش دو تجلی کاملا یکسان داشته باشد که تفاوت آنها در شدت و ضعف مظهریت آنها بلکه در ذاتشان باشند که دو مظهر و دو تجلی متفاوتند. والا از نظر شدت تجلی و خدانمایی کاملا یکسان باشند.
    ۲- در فلسفه زیاد از قوه و فعل صحبت میشود. ولی با توجه به اصالت وجود چگونه بالقوه بودن قابل پذیرش است هر مرتبه از وجود در مرتبه خودش بالفعل است و هر چه ما نمیبینیم وجود است پس بالقوه چگونه قابل پذیرش است؟
    ۳- همه انسان ها بعد از مرگ حقایق را می یابند و درک میکنند و ما می دانیم سیر صعوی چیزی جز ادراک بالاتر نیست در حقیقت هر چه انسان بالاتر می رود عالم تر میشود؛ در این صورت چه فرقی است بین مومن و کافر وقتی هر دو حقیقت را شهود می کنند؟
    ۴- منظور از علم آدم الاسما به حضرت آدم قطعا تعلیم قلبی و شهودی است نه تعلیم دهنی و حصولی, در این صورت حضرت آدم همان بدو خلقت به اوج خودش رسیده است پس حیات دمیوی او برای او چه سودی داشته است؟ و چطور فریب شیطان را خورده است؟
    ۵- منظور از انباء به ملایکه چیست؟ ملایکه که ذهن و علم حصولی ندارند تا بگوییم به آنها خبر داده شد که چنین حقایقی هم هستند . علم آنها حضوری است و علم حضوری یعنی رسیدن و دارا شدن؛ که در این صورت باید ملایکه نیز هم رتبه آدم ع شده باشند. این انباء چیست و. چه فرقی با تعلیم به آدم دارد؟
    ۶- من هر چه فکر میکنم حقیقت قیامت همگانی را نمی فهمم اگر به منای مجموعی باشد نه جمیعی؛ ممنون میشم برایم توضیح دهید.
    ۷- شما در گفتارهایتان فرموده اید حقیقت اختیار چیزی فراتر از انتخاب خوب و بد و سر دو راهی قرار گرفتن است ممنون میشم تفصیلا بفرمایید پس منظور چیست؟
    ۸- تبیین عارف از لاجبر و لا تفویض بل امر بین الامرین و ارتباطش با توحید افعالی چپیست؟
    بسیار سپاسگدارم از وقتی که میگذارید.

  2. سلام و خدا قوت خدمت شما عزیزان.
    در صورت امکان لطفا فایلهای سخنرانی موجود در سایت را به تدریج در کانال تلگرامی سخن ها قرار بدهید.
    متاسفانه با گوشی امکان دانلود مباحث سخنرانی نیست و امکان دسترسی به سیستم عامل ویندوز هم کمتر شده….بخاطر فراگیرتر شدن استفاده های گوناگون از تلفن همراه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>